Professions sexis

(La Vanguardia 05/04/2024)

D’un temps ençà, he trepitjat notaries de Barcelona. M’agrada l’atmosfera. Diria que fins i tot em poso guapo i em poso colònia per estar a l’altura. El miracle, però, no passa mai: apareix sempre un il·lustre notari i no una il·lustre notària, com seria el meu anhel, encara que no tingués les cames llargues.
Amb els anys i les confessions de coixí, he descobert que la gent, en les estones lliures, fantasieja sobre professions i llocs en els seus somnis eròtics. Domadors de circ amb el seu fuet, agents dels cossos i forces de seguretat de l’ Estat – Legió Estrangera a part–, financers amb despatx i vistes, barítons i coses per l’estil. Pel que fa a escenaris, abunden les cales solitàries, les terrasses urbanes sota les estrelles, les sales de juntes d’accionistes i llocs exposats a la ciutadania, a excepció de la delegació d’ Hisenda.
Els uniformes donen molt joc entre les congèneres, ves a saber si per l’influx del patriarcat –l’ortodox no, l’altre– o perquè un uniforme portat amb gràcia, metre vuitanta, porra i pistola té el seu punt. En aquest terreny, convindrem que els homes tenim menys oferta –una salutació a les gentils hostesses d’ Iberia, línies aèries d’ Espanya– i ens toca posar-li més imaginació festivalera.
Malauradament, jo he crescut amb senyors notaris, fins i tot naturals de Consuegra, Peleas de Arriba o Villapene, a diferència de les noves generacions que podran gaudir de la feminització de tan noble ofici. Les dones suposen el 61% dels opositors per a les places convocades aquest 2024, segons el Col·legi Notarial de Catalunya.
Il·lustríssima, pot donar fe del que se m’està passant pel cap?
Firmi aquí i allà. Així que li agrada el despatx...
Jo no dic que les il·lustres notàries siguin les sex symbols del segle XXI – només em toquen notaris, ja ho he dit–, però projecten personalitats misterioses, potser pel seu principi d’autoritat en una atmosfera liberal, la temptació de la dona distant i aquesta aura d’ordre burgès cridat a ser pervertit, factors propicis per a so­miejos eurovisius.
I a més no ploren, facturen!

Total de visualitzacions de pàgina: